Si cliqueu sobre les fotos del post i després premeu la tecla F11 aquestes es veuen més grans.

divendres, 16 de novembre de 2012

El far de la Punta de les Coves

El far de la Punta de les Coves amb un modern ràdio far al costat.


El far de la Punta de les Coves (Pointe aux Caves en francès), conegut altrament com el far d'Albion, és un dels quatre fars més importants de l'illa Maurici, juntament amb el far de "l'ile Plate", el far de la "Pointe aux Canonniers" i el far de "l'île aux Fouquets".
Aquest punt de senyalització marítima va ser construït a les costes rocoses del nord-oest de l'illa. El seu nom prové de l'indret on es troba, ja que és un lloc que conté les coves més profundes del país.
Al llarg dels penya-segats es pot trobar una gran cova on s'hi pot accedir durant la marea baixa. Alguns diuen que aquest lloc era un bon amagatall pels esclaus fugitius durant el temps de l'esclavatge.

La presència de roques basàltiques i els esculls de corall d'aquesta zona, són un perill gairebé insuperable per la navegació nocturna, especialment si no es coneix aquest tram de costa, per això es va decidir la seva instal·lació.


Arcs de roca basàltica prop del far. L'indret es troba ple de coves i altres formacions rocoses.


El far de la "Pointe aux Caves" és l'últim d'una sèrie de quatre fars construïts durant l'ocupació britànica des del 1810 fins el 1968.

Al llarg de la història, hi va haver molts vaixells que tingueren un final tràgic prop de la Punta de les Coves. Un dels naufragis més famosos d'aquesta regió de l'illa és el del "Banda" a l'any 1615. Aquest vaixell insígnia portava a Pieter Both, conegut per ser el governador de les Índies Orientals.
El darrer naufragi històric fóu el del "Carnarec" el 1915, cinc anys després de la inauguració del far.

El dia 3 octubre del 1910 s'inaugurà el far de la Punta de les Coves. Aquella jornada fóu presidida pel Governador Britànic Sir Cavandish Boyle i per l'Honorable Gaston Antelme, diputat del districte de la "Rivière Noire".
Aquest far és, sens dubte, un dels fars més bonics d'aquesta regió de l'Índic i la seva presència marcà la història de Maurici.


El far antic i el ràdio far modern a sobre el penya-segat.


El far de "Pointe aux Caves" té tots els aspectes fonamentals de l'aplicació de les llums de senyalització marítima:

• Una construcció d'altura sobre el nivell del mar
• Dues parelles de bandes horitzontals de color vermell i blanc alternades que serveixen com a punt de referència tant pel dia i com per la nit.
• Una estructura cilíndrica que redueix la pressió del vent.
• Un llum potent equipat amb un sistema òptic per enfocar-la apuntant cap a l'horitzó i una llanterna per protegir-la dels elements.

El far ens ofereix una esplèndida vista de la costa oest-nord-oest, des de "Pointe aux Sables" a Flic en Flac. La seva posició estratègica prop del canal d'accés al port de Port-Louis fa que sigui un senyal excel·lent per a la navegació.

Tota l'estructura del far està a uns 46 metres d'altura i la torre fa 30 metres d'alçada.


Altocúmulus a sobre l'Oceà Índic vistos des del far.


El conjunt òptic té un pes de més de 2 tones i el llum té una potència de 1500 watts.
Hi ha dos senyals que s'utilitzen per identificar el Far d'Albion a la nit, el primer d'ells és un doble centelleig de llum visible a una distància de 29 milles nàutiques, realitzats cada 15 segons., el segon és un llum vermell fix situat al nord de la torre.
Malgrat aquests senyals lluminosos, actualment aquest antic far competeix amb les senyals electromagnètiques d'un modern ràdio far instal·lat al seu costat pel servei de guardacostes.


La modernitat i l'antiguitat es poden veure de costat.