Si cliqueu sobre les fotos del post i després premeu la tecla F11 aquestes es veuen més grans.

dimarts, 17 d’abril de 2012

Vols amb globus aerostàtics




El vídeo que podeu veure a sobre aquestes línies, fou realitzat des d'un globus aerostàtic que sobrevolava el massís de Dachstein, als Alps austríacs.
Les magnífiques i evocadores imatges, ens marquen un camí marcat pel vent i la neu en 115 quilòmetres traçats en línia recta, al llarg de 3 hores de vol, recorreguts amb una velocitat de trasllat de 65km/h i arribant fins a una altura màxima de 4100 msnm.

Com sol ser habitual, el vol començà a primeres hores i partí des de Gosau, Alta Àustria i va aterrar en un camp a prop de Villach, a Caríntia.

El fet de volar amb globus està basat en el simple principi que l'aire, en ser escalfat amb el cremador, es torna més lleuger que l'aire que l'envolta, provocant que tot el conjunt s'elevi per aquesta diferència de temperatura.

La meteorologia condiciona de manera total la seva pràctica., concretament, els paràmetres meteorològics més importants per l'exercici del vol en globus són el vent i la pluja. Si plou s'han de suspendre aquests tipus de vols i la màxima velocitat del vent per poder volar amb seguretat és de 20 km/h. Amb vents més forts es compliquen totes les operacions, deformen l'embolcall del globus i augmenta el risc que es cremi l'embolcall, a més, pot fer que l'aterratge pugui ser més brusc.

Qualsevol època de l'any és bona per volar en globus aerostàtic, ja que el paisatge ens ofereix totes les seves múltiples variants, com paisatges verds a la primavera, ocres a l'estiu o la vista d'una muntanya nevada a l'hivern. En general, l'hivern és una època excel·lent per als vols en globus, ja que es consumeix menys propà degut a l'aire més fred que envolta el globus i els vols poden ser més llargs.





Com que el globus només es pot dirigir en sentit vertical, la direcció que seguirem la marca el vent i és un dels principals atractius del viatge. El pilot només pot canviar la direcció del vol pujant o baixant fins a una altra corrent d'aire diferent o entrant en una vall on l'aire segueixi el seu recorregut.

Normalment, a dalt d'un globus no fa més fred que a terra, ja que la temperatura no disminueix significativament amb les altures assolides en la majoria dels vols, amb l'avantatge que pel fet de volar dins del vent no se senten les ràfegues d'aire fred i la sensació tèrmica no disminueix massa.
D'altra banda, com que el cremador escalfa l'aire, no fa tanta fred, encara que a l'hivern cal dur els peus ben abrigats, perquè la calor del cremador no arriba fins al fons de la cistella del globus.

De forma majoritària, cal matinar, ja que els vols en globus es realitzen amb la sortida del Sol, moment on es donen les condicions meteorològiques més favorables, en ocasions també es pot fer a darreres hores de la tarda.
A primeres hores del dia, però, és la millor opció, perqué la temperatura és més baixa i els vents estan més calmats., en canvi, a les hores centrals del dia no s'ha de volar degut a l'aparició de corrents tèrmics i a les turbulències generades per la calor del Sol.