La imatge satel·lital d'avui és un altre clar exemple de les traces que deixen els vaixells quan creuen els oceans del món.
Els vaixells no només deixen els típics carrers d'escuma blanca a sobre el mar quan es troben en moviment, ja que també generen traces molt marcades en el cel, en aquest cas, sota la forma de pistes de núvols quilomètrics serpentejants creats pels gasos que emeten les xemeneies.
La imatge superior ens trasllada a l'Oceà Pacífic oriental a mitjans de gener del present any. En aquest cas, el satèl·lit Aqua de la NASA va capturar aquesta imatge en color natural el passat 15 de gener i mostra una àrea allunyada de la costa oest dels Estats Units i Canadà. El satèl·lit ambiental Operatiu geoestacionari (GOES-West) també va observar les pistes que deixaren les naus aquell dia.
Enmig dels núvols naturals situats al sud-oest de l'illa de Vancouver, apareixen llargues pistes de núvols creats per l'acció humana. Observeu com procedeixen de petits punts d'origen.
Les diminutes partícules (aerosols) emeses per la combustió dels motors dels vaixells actuen com nuclis o llavors de condensació del vapor d'aigua i ajuden a la formació de núvols.
Les partícules d'aerosol poden ser naturals, com ara la pols del desert o la sal marina, o també artificials, en aquests cas s'inclouen les partícules emeses pels vaixells. Les partícules emeses pels vaixells són més abundants que les naturals presents en l'aire, com la sal de la mar, de manera que cada vegada generen més petites gotetes en els núvols. A causa d'això, les pistes de vaixells tendeixen a ser més brillants que els altres núvols.
Les gotes d'aigua són essencialment esferes diminutes, i una esfera més petita té una major superfície en relació al seu volum que una esfera més gran. En altres paraules, una gota petita té una àrea de superfície major, en relació al seu volum, que una gota més gran. L'àrea de superfície major significa que hi haurà més llum solar reflectida de tornada cap a l'espai.
Curiosament, aixó fa que els vaixells provoquin efectes oposats. Mentre que el CO2 generat per la combustió del combustible fòssil que alimenta els motors de moltes naus escalfa el clima de la Terra, la major reflexió de la llum solar que provoquen les pistes dels vaixells contribueix que el clima de la Terra es refredi.