Si cliqueu sobre les fotos del post i després premeu la tecla F11 aquestes es veuen més grans.

dilluns, 28 de juny del 2010

L'Amerigo Vespucci


La fragata italiana "Amerigo Vespucci" acompanyant la vila de Palamós.

L'elegant vaixell Amerigo Vespucci, ens ha estat acompanyant durant els dies de la Festa Major i ha estat un atractiu més a visitar. Aquesta fragata de la marina italiana, va ser varat el 22 de febrer de l'any 1931. Construït com una imitació de les grans fragates clàssiques del segle XVIII, la seva funció és la de formar els nous oficials de la marina italiana. Els seus 100,5 m. d'eslora, els 15,5 m. de mànega, juntament amb la gran alçada dels seus pals, els quals arriben a superar els 50 m. d'alçada i uns 2.635 m2 de velam, la fan una nau imponent i una veritable joia de la navegació a vela, tot i que també disposa 2 motors de 1500 cv. La seva tripulació consta de 16 oficials, 70 suboficials i entre 200/300 mariners i aprenents.

La proa de l'Amerigo Vespucci:



La popa de l'Amerigo Vespucci:



Aquest bonic vaixell pren el nom del famós navegant italià Américo Vespucio, que nasqué el 9 de març de 1454 a Florencia i morí el 22 de febrer de 1512 a Sevilla.
Amérigo Vespucci va treballar al servei del Regne de Portugal i de la Corona de Castella.
Degut als seus viatges a Amèrica, va ser el primer europeu en compendre que el Nou Món era un nou continent, a diferència d'altres personalitats que ho consideraven con una part del continent asiàtic. Degut a aquest fet, el cartògraf alemany Martin Waldseemüller, en honor a Amerigo Vespucci, va anomenar "Amèrica" a les noves terres descobertes conegudes com a "Nou Món" al mapa que va fer l'any 1507.

L'Amerigo Vespucci:



Actualment, la Marina italiana i la de molts exèrcits europeus, considera que l'educació dels seus funcionaris s'ha de fer als grans vaixells que encara naveguen a vela, ja que la navegació moderna exclou l'essència de la navegació i allunya als mariners del seu medi, el qual està marcat per l'acció del vent i de les onades, on la natura és la que regeix cada una de les accions. Una altre de les causes que mantenen aquest tipus d'ensenyament, on la tradició s'obre pas a la modernitat, és el fet que les noves tecnologies de la navegació moderna, poden arribar a fer-los creure que són els més forts i d'aquesta manera acostar-se a un parany.
Aquest parany, és el fet que les noves eines, com per exemple les senyals dels satèl.lits, poden patir alguna averia o atac inesperat, d'aquesta manera es pot arribar a compendre la importància de la tradició marinera per tal de solucionar qualsevol entrebanc.

En els vaixells de vela és on s'aprén més sobre el mar i a viure en espais reduïts, on el treball en equip es fà més present que mai.
A dalt d'aquests vaixells, quant les condicions meteorològiques són adverses, els mariners poden valorar la importància i el valor dels antics navegants de vela, tot experimentant la seva insignificància davant la immensitat del mar i davant les forces de la natura.

Tal com diu el lema del vaixell "No el que comença, sinó el que persevera"